Hos Basico ser vi finansfunktionen som et værdifuldt fundament for enhver virksomheds fremdrift. Værdien kan styrkes ved at udvikle Finance og skabe synergier til de klassiske og kendte leverancer i finansfunktionens værdikæde ved at agere Finance Business Partner – virksomhedens betroede sparringspartner i økonomifunktionen.
Hos Basico har vi stor erfaring inden for Finance Business Partnering, og vi kan bl.a. hjælpe med at:
Vi oplever generelt mange barrierer i virksomhederne for at komme videre med Finance Business Partnering, hvilket ofte skyldes:
Hos Basico står vi klar til at hjælpe dig med at tackle udfordringerne, så du kan komme videre med at skabe værdi for din forretning gennem Finance Business Partnering.
Coronakrisen ramte os i foråret som et ægte ‘black swan-event’. Uventet og voldsomt. Men det er meget forskelligt, hvordan de enkelte virksomheder er blevet påvirket af krisen. Nogle blev ramt hårdt – andre oplevede vækst. Her deler Karina Deacon, CFO hos DFDS, sine erfaringer fra coronakrisen.
Man kommer ikke sovende på verdensranglisten i badminton. Hårdt arbejde, disciplin og konkurrence har været en del af Kasper Fangels liv, siden han var ganske ung og startede sin karriere som professionel badmintonspiller. Han har siden skiftet spor, men har taget sin dedikerede og arbejdsomme tilgang med sig.
”De fleste stiller spørgsmål til det, der er gået dårligt i forhold til det aftalte eller forventede. Men supportfunktionerne vil få meget bedre betingelser, hvis der hele tiden bliver sat spørgsmålstegn ved alle de eksisterende processer i stedet.”
Kriser kommer og går. Coronakrisen bliver desværre næppe den sidste krise, du og din virksomhed kommer til at opleve. En krise er selvsagt aldrig kærkommen, men hvis du tackler situationen rigtigt, kan det gøre en stor forskel for din virksomhed.
I Content finder du masser af inspiration til supportfunktionerne i form af faglige artikler og tankevækkende interviews.
Når ting fungerer, er der sjældent fokus på forandring. Det på trods af, at de fleste nok vil mene, at det er sjovest at lægge nyt tag i solskin. Det var dét, Kim Balle ønskede for TORM's CFO-område – at gøre velfungerende til fremragende. Han havde ikke en brændende platform for forandring, men en brændende ambition om at investere i at løfte barren.
Vi har tidligere i Content skrevet om finance business partner-rollen og finansorganisationens unikke ståsted for at skabe merværdi for forretningen. I denne artikel sætter vi fokus på vejen til rollen som finance business partner og – i mindre grad – på indholdet i rollen. Derfor bliver det vores ønske at besvare det centrale spørgsmål: Hvordan kommer jeg videre med at realisere det potentiale, rollen som finance business partner indeholder?