Når du har brug for en midlertidig løsning, leverer vores kompetente konsulenter den assistance, der hjælper din virksomhed frem til det ønskede mål.
Om det er en driftsopgave, projektdeltagelse eller specialistviden, der er brug for, eller komplicerede løsninger inden for SAP, Hyperion, Microsoft Business Central og Dynamics F&O eller avancerede Excel-løsninger, så får vi dig sikkert i havn.
En opsigelse eller sygemelding kommer aldrig på et bekvemt tidspunkt. En interimsløsning skaber ro i organisationen og sikrer, at intet bliver tabt på gulvet i den periode, hvor du ellers ville have et kritisk ’gap’ i dit team – og dermed svigtende leverancer.
Vi har også konsulenter til rådighed i forbindelse med spidsbelastninger eller ekstraordinære situationer/ opgaver såsom M&A og projekter. Vores konsulenter kan både træde til som ’backfill’ eller som en del af projektet.
Uanset om du har brug for midlertidig assistance til en driftsopgave, deltagelse i et projekt eller specialistviden, sørger vi for at få dig sikkert i havn. Vores konsulenter er hurtigt inde i opgaverne, og stærke kompetencer kombineret med mange års erfaring gør, at du får en meget driftssikker løsning, når du vælger en Basico-konsulent.
Basico har leveret værdiskabende interimsløsninger siden 2004, og vi er eksperter i at vurdere behovet og i at sikre den rigtige løsning til opgaven. Det betyder, at vi som regel finder positivt overkvalificerede løsninger.
Vi trækker på mange års erfaring og dyb faglighed, når vi vurderer, hvilken af vores mange erfarne konsulenter der har den helt rigtige profil til at løse opgaven i din virksomhed. Vores konsulenter er nøje udvalgt for at sikre, at de har erfaringen samt de faglige og personlige kompetencer til at gøre vores kunder til en succes.
Vi kender de typiske udfordringer og løsninger indgående, og vi har mange års erfaring med både drift og udvikling af finansfunktionen såvel som spændingsfeltet mellem finans og IT. Tilsvarende inden for legal, compliance og risk samt facility management og HR.
Når du vælger en interimsløsning fra Basico, bliver dit team og din organisation supporteret af en erfaren konsulent, der kender begge sider af bordet. Dvs. at vedkommende både trækker på erfaring fra flere år som konsulent og fra en lignende intern funktion, der minder om den i din virksomhed.
Vores konsulenter er typisk positivt overkvalificerede – uden at de udgør en trussel for din organisation. Hos Basico går vi til opgaven med ydmyghed og respekt. Hver gang. Ikke mindst, når vi løser interimsopgaver. Vores konsulenter har ofte valgt at blive konsulenter, fordi de ønsker at bruge deres erfaring i forskellige virksomheder med forskellige kulturer, forretningsmodeller mv.
Når vi går ind i en interimsopgave, bringer vores konsulenter deres praktiske erfaring og stærke kompetencer i spil. Det indebærer gode projektlederevner, hvilket betyder, at vores konsulenter evner at kommunikere, strukturere, følge op, afstemme forventninger mv. – og sikre en god overdragelse, når de afslutter opgaven.
Samtidig arbejder vores konsulenter målrettet på at gøre din virksomheds medarbejdere til en succes. Vi løser opgaven sammen med dig. Det betyder, at vi spiller dig og dit team gode, og at vi ikke bare går ind og dækker bedst muligt. Vi overtager og drifter med professionelt overskud, og vi har fokus på at finde værdiskabende optimeringsmuligheder sammen med dit team.
Vi går altid ind i en interimsopgave for at stoppe igen, og derfor tænker vi interimsopgaverne som projekter.
Vi overtager ofte en opgave uden dokumentation og overlevering, men før vi går ind i en opgave, sætter vi os grundigt ind i, hvad din virksomheds behov er, og hvorfor det er opstået – og sammen med dig definerer vi klare succeskriterier for vores løsning af opgaven.
Vores interimsleverancer er som regel inddelt i tre naturlige faser, hvor slutmålet er at levere driften retur til dig efter en periode, hvor vi dels har mødt dit midlertidige behov, dels har optimeret processerne og leverancerne vedr. driftsopgaverne.
Når vi begynder på en interimsopgave, indledes den første fase, hvor vi leverer ’as is’. Det betyder, at vores konsulenter går ind og aflaster din organisation fra dag ét ved at løfte opgaverne i dit nuværende drifts-/udviklings-setup.
Derefter overgår vi hurtigt til næste fase, hvor vi fortsat fokuserer på at levere på ’as is’, men også går ind og finder og realiserer optimeringspotentialerne efter nærmere aftale med dig. Det betyder, at vi ofte lykkes med at levere forbedringer, som der ikke har været mulighed for tidligere. Vi sørger for at holde dig ajour undervejs gennem løbende statusrapporteringer, så du hele tiden ved, hvor langt vi er med de forskellige leverancer, og hvilke observationer vi gør os.
Når vi går ind i interimsopgavens sidste fase, har vi fokus på dokumentation, så vi kan levere drift og udvikling ansvarligt retur til dig – uden at værdien af vores arbejde går tabt.
Automatisering. Digitalisering. Simplificering. De tre elementer har stået øverst på Niels Hjort Rotendahls agenda som CFO i VP Securities. Derfor har det været afgørende at sikre, at Finance får de rigtige systemer og værktøjer til rådighed.
Der er blevet sagt og skrevet meget om den aktuelle sundhedskrise og dens konsekvenser på kort sigt – og om den usikkerhed, som skal håndteres. Krisen betyder, at CFO’en og Finance har fået en vigtig rolle i den enkelte virksomhed, hvor arbejdet i finansfunktionen er fuldstændig afgørende i en usædvanlig og kritisk situation.