insights article

Tjeklisten til alle faser i dit flytteprojekt

Få inspiration
Tilmeld dig vores nyhedsmail, og få et fagligt indspark med substans direkte i indbakken.
Del artikel
Lisbeth Bau-Madsen
Partner

Et flytteprojekt er altid en stor mundfuld. En ting er at flytte fysisk, men hvad med al planlægningen, papirarbejdet og kommunikationen om processen? For slet ikke at nævne hele indretningsdelen, når først den nye bolig for din virksomhed er fundet.

Del artikel

Formålet med artiklen her er derfor at hjælpe dig med at gøre din flytning, dit bygge- eller indretningsprojekt overskueligt fra start til slut. Og du får endda en tjekliste.

Hvis du står over for et flytte­projekt eller en ombygning, inddeler vi typisk projektet i tre faser: Planlægning og analyse, den fysiske flytning og fremtidigt service-setup, opfølgning og implementering.

For når det handler om flytning, kommer du ikke uden om at forholde dig til, hvordan dine nye kvadratmeter skal og kan bruges bedst muligt – hvilket er hele humlen ved space management.

Og her skal facility-afdelingen på banen, da det er her, viden om bygningen samt kontrakterne med leverandørerne m.v. gemmer sig, og da det er her, der skal sættes i sving, for at flytningen kommer til at forløbe smidigt. Og så er der også spørgsmålet om, hvorvidt den nye bygning og dens indretning lever op til forventningerne – og ikke mindst behovene i fremtiden.

Derfor har vi lavet en tjekliste med punkter, vi anbefaler, at du tager stilling til i hver fase. Så din flytning bliver bare en smule mere overskuelig.

Tjekliste til dit næste flytteprojekt

Download din tjekliste her

Mød vores seating plan-værktøj

Som nævnt er der utroligt mange elementer i et flytteprojekt, der skal tages stilling til – særligt i analyse- og planlægningsfasen.

Og som et underelement i fase tre finder du indretningen, der kunne udgøre stof til en hel artikel i sig selv. For der er mange vigtige valg at tage i forbindelse med indretningen af det nye kontor. Hvilket handler om meget mere end blot æstetik og møbler.

Foruden møblering, støjafskærmning, opbevaring, udsmykning og skilte handler indretning nemlig også om, hvordan du får indrettet dig på en måde, så du får udnyttet pladsen bedst til medarbejdernes forskellige behov.

I forbindelse med vores arbejde med at assistere på flytte- og ombygningsprojekter har vi udviklet et simpelt seating plan-værktøj, bygget i Power BI. Værktøjet har til formål at give dig et enkelt visuelt overblik, som du kan bruge, når du skal fordele pladserne, og når du skal placere eller flytte rundt på afdelinger og medarbejdere.

Værktøjet tager udgangspunkt i virksomhedens plantegninger med borde og lokalefordeling, hvilket gør det nemt, når teams vokser ud af deres nuværende placering. Desuden er det let at opdatere, søge i og dele med andre i virksomheden.

Sidst – men ikke mindst – er det et super værktøj til virksomheder, der bruger faste pladser og zoner, men ofte har behov for at rokere rundt, eller til virksomheder, hvor man har brug for at kunne søge på, hvor folk sidder – så man nemt kan finde hinanden uden at skulle trave alle etager igennem.

Basico Seating Plan Tool hjælper med at skabe overblik både over din siddeplan i hverdagen, og når flytteprojektet står for døren

Få et sneak peek på seating plan-værktøjet her.

Lisbeth Bau-Madsen
Lisbeth Bau-Madsen
Partner
Har du brug for sparring?
Så vil du flytte fokus fra flytningen til dine kerne­opgaver?
Ræk ud til vores Facility Management-team, som kan hjælpe med at skabe overskuelighed fra start til slut i dit flytteprojekt.
Basico nyhedsbrev Få vores faglige magasin Content

I Content finder du masser af inspiration til supportfunktionerne i form af faglige artikler og tankevækkende interviews.