Vidste du, at ved at gennemgå optimeringspotentialet på hele Facility Management-området kan din virksomhed typisk opnå besparelser på 15-30% – samtidig med at du hæver kvalitetsniveauet?
Når vi går ind og arbejder med optimering af din virksomheds facility management, laver vi en grundig analyse, der skaber overblik over hele FM-området, herunder omkostningerne, organisationen/processerne og serviceaftalerne, for at finde mulige procesoptimeringer og besparelser.
Basico har udviklet en unik og fleksibel spend cube-metode, der går i dybden med alle virksomhedens omkostninger. Med metoden skaber Basico et økonomiindblik/en spend cube tilpasset den enkelte virksomhed.
Basicos metodiske tilgang til cost recovery kan hjælpe dig med at finde store besparelser og her-og-nu-penge på bundlinjen. Udgangspunktet for tilgangen er Basicos Spend cube, der giver dig et dynamisk og detaljeret overblik over alle din virksomheds omkostninger og kreditorprocesser.
Data er fremtiden! Og mange organisationer benytter i stigende grad intelligente løsninger til Facility Management-opgaver. Det er dog ikke uden vanskeligheder og stiller helt naturligt større krav til organisationen omkring Facility Management (FM).
De fleste forbinder Fitness World med aktivitet, sund livsstil og holdtræning. Den gode medlemsoplevelse er udgangspunktet for alle Fitness Worlds aktiviteter. Ikke mindst på facility-området, hvor en målrettet indsats har givet gode resultater.
I Content finder du masser af inspiration til supportfunktionerne i form af faglige artikler og tankevækkende interviews.
Ordentlighed og ansvarlighed er blevet vigtige konkurrenceparametre, såvel når du skal markedsføre dig over for kunder som over for medarbejdere – og samtidig stiller kunderne og omverdenen højere krav til dokumentation på din ordentlighed.
Den verden, vi navigerer i, er blevet forandret på rekordtid af coronavirus. Og i løbet af de sidste par uger er ’coronakrisen’ desværre blevet en fast del af vores fælles ordforråd. Der er hjælpepakker på vej til erhvervslivet, men mange virksomheder er stadig nødt til at finde hurtige måder at reducere omkostningerne på.
Berendsen har haft ansvarlighed og bæredygtighed på agendaen siden 90’erne. Længe før ‘upcycling’, veganisme og økologi blev cool – og længe før CSR (Corporate Social Responsibility) og samfundsansvar var blevet en almen del af den strategiske agenda.
Medarbejderne efterspørger bæredygtighed på arbejdspladsen. Og måske er jeres kunder også begyndt at efterspørge det. Men for mange virksomheder er det forholdsvist nyt at arbejde med CSR, og det kan være svært at finde ud af, hvor CSR-indsatsen skal forankres i organisationen.
Kigger du igennem en generaliseringslinse, er tendensen, at danske virksomheder er for omkostningstunge i forhold til den omsætning, der genereres. Derfor er et af de temaer, som konstant figurerer på økonomifunktionernes prioriteringsliste, hvordan der skabes mere værdi for færre midler.
I Content finder du masser af inspiration til supportfunktionerne i form af faglige artikler og tankevækkende interviews.
Covid-19 har haft stor indvirkning på erhvervslivet det seneste år, hvor mange medarbejdere er blevet hjemsendt eller har arbejdet hjemmefra – og den ekstraordinære sundhedskrise har for mange virksomheder rykket ved, hvordan hjemmearbejde bliver betragtet.
Data er afgørende for at skabe profitabel vækst, men dataanalyse kan samtidig blive en tidsrøver, som koster mange ressourcer uden at tilføre værdi – og når data kun bliver brugt til afrapportering, er det ikke i sig selv værdiskabende.
Siden Henrik Buchholt Bachs tiltrædelse som CFO i 2013 har den primære opgave været at opbygge en tidssvarende og forretningsorienteret finance og business support-organisation grundet en stigende omsætningsvækst. Omdrejningspunktet har således været at etablere nye teams, som har fokus på de opgaver, som er værdiskabende og understøtter forretningen.
Det nemmeste i verden er at købe et FM-system. Ja, du læste rigtigt. For selvom selve købet kan virke som en mundfuld, ligger den store udfordring nærmere i at implementere FM-systemet, så det skaber værdi i dagligdagen. Ikke blot for brugerne, men også for dem, som skal bruge data fra systemet til at træffe beslutninger ud fra.