Vidste du, at ved at gennemgå optimeringspotentialet på hele Facility Management-området kan din virksomhed typisk opnå besparelser på 15-30% – samtidig med at du hæver kvalitetsniveauet?
Når vi går ind og arbejder med optimering af din virksomheds facility management, laver vi en grundig analyse, der skaber overblik over hele FM-området, herunder omkostningerne, organisationen/processerne og serviceaftalerne, for at finde mulige procesoptimeringer og besparelser.
Basicos metodiske tilgang til cost recovery kan hjælpe dig med at finde store besparelser og her-og-nu-penge på bundlinjen. Udgangspunktet for tilgangen er Basicos Spend cube, der giver dig et dynamisk og detaljeret overblik over alle din virksomheds omkostninger og kreditorprocesser.
Data er fremtiden! Og mange organisationer benytter i stigende grad intelligente løsninger til Facility Management-opgaver. Det er dog ikke uden vanskeligheder og stiller helt naturligt større krav til organisationen omkring Facility Management (FM).
I Content finder du masser af inspiration til supportfunktionerne i form af faglige artikler og tankevækkende interviews.
Ordentlighed og ansvarlighed er blevet vigtige konkurrenceparametre, såvel når du skal markedsføre dig over for kunder som over for medarbejdere – og samtidig stiller kunderne og omverdenen højere krav til dokumentation på din ordentlighed.
Den verden, vi navigerer i, er blevet forandret på rekordtid af coronavirus. Og i løbet af de sidste par uger er ’coronakrisen’ desværre blevet en fast del af vores fælles ordforråd. Der er hjælpepakker på vej til erhvervslivet, men mange virksomheder er stadig nødt til at finde hurtige måder at reducere omkostningerne på.
Berendsen har haft ansvarlighed og bæredygtighed på agendaen siden 90’erne. Længe før ‘upcycling’, veganisme og økologi blev cool – og længe før CSR (Corporate Social Responsibility) og samfundsansvar var blevet en almen del af den strategiske agenda.
Medarbejderne efterspørger bæredygtighed på arbejdspladsen. Og måske er jeres kunder også begyndt at efterspørge det. Men for mange virksomheder er det forholdsvist nyt at arbejde med CSR, og det kan være svært at finde ud af, hvor CSR-indsatsen skal forankres i organisationen.
Kigger du igennem en generaliseringslinse, er tendensen, at danske virksomheder er for omkostningstunge i forhold til den omsætning, der genereres. Derfor er et af de temaer, som konstant figurerer på økonomifunktionernes prioriteringsliste, hvordan der skabes mere værdi for færre midler.
I Content finder du masser af inspiration til supportfunktionerne i form af faglige artikler og tankevækkende interviews.
I løbet af de seneste år er der kommet nye krav til, hvad den fysiske arbejdsplads skal kunne – blandt andet på grund af ESG, hybride arbejdspladser og energikrisen. Der er mange gode grunde til at overveje din virksomheds fysiske rammer og her kan du læse om hvordan Facility Management kan sikre en struktureret proces, så du får den ønskede effekt.
Siden Henrik Buchholt Bachs tiltrædelse som CFO i 2013 har den primære opgave været at opbygge en tidssvarende og forretningsorienteret finance og business support-organisation grundet en stigende omsætningsvækst. Omdrejningspunktet har således været at etablere nye teams, som har fokus på de opgaver, som er værdiskabende og understøtter forretningen.
Det nemmeste i verden er at købe et FM-system. Ja, du læste rigtigt. For selvom selve købet kan virke som en mundfuld, ligger den store udfordring nærmere i at implementere FM-systemet, så det skaber værdi i dagligdagen. Ikke blot for brugerne, men også for dem, som skal bruge data fra systemet til at træffe beslutninger ud fra.
Et flytteprojekt er altid en stor mundfuld. En ting er at flytte fysisk, men hvad med al planlægningen, papirarbejdet og kommunikationen om processen? For slet ikke at nævne hele indretningsdelen, når først den nye bolig for din virksomhed er fundet.
I Content finder du masser af inspiration til supportfunktionerne i form af faglige artikler og tankevækkende interviews.
ESG, hybride arbejdspladser, energikrise, CO2-regnskab, employee experience. Det lyder måske som en masse tilfældige buzzwords, men det er bestemt ikke tilfældet. Vi prøver derimod at spore dig ind på, at der er mange grunde til at genoverveje din virksomheds fysiske rammer. Måske du allerede er i gang? Er det tilfældet, får du i denne artikel hjælp til at indsætte dit ombygnings- eller flytteprojekt i en model, så du kan strukturere det effektivt og sikre den ønskede effekt.