Vi styrker din forretning gennem erfarne konsulenter med stærke kompetencer

Værdiskabende interimsløsninger

 

Er der opstået et midlertidigt behov i din organisation? Basico tilbyder både fuldtids- og deltidskonsulenter til interimsløsninger og interne udviklingsprojekter inden for Finance, Legal, Finance IT, Facility Management, HR og GRC. Vores erfarne konsulenter er kvalitetsbevidste og handlekraftige – og de tager ejerskab over opgaven fra dag ét. De arbejder alle som en ud fra vores værdier Faglighed, Ansvarlighed og Engagement.

 

 

 

 

  

Vi stiller stærke kompetencer og erfarne konsulenter til rådighed, når du har et midlertidig behov

En opsigelse eller sygemelding kommer aldrig på et bekvemt tidspunkt. En interimsløsning skaber ro i organisationen og sikrer, at intet bliver tabt på gulvet i den periode, hvor du ellers ville have et kritisk ’gap’ i dit team – og dermed svigtende leverancer.

Vi har også konsulenter til rådighed i forbindelse med spidsbelastninger eller ekstraordinære situationer/opgaver såsom M&A og projekter. Vores konsulenter kan både træde til som ’backfill’ eller som en del af projektet.

Uanset om du har brug for midlertidig assistance til en driftsopgave, deltagelse i et projekt eller specialistviden, sørger vi for at få dig sikkert i havn.

Vores konsulenter er hurtigt inde i opgaverne, og stærke kompetencer kombineret med mange års erfaring gør, at du får en meget driftssikker løsning, når du vælger en Basico-konsulent.

 

   

 

 

 

Den rette konsulent til opgaven

Basico har leveret værdiskabende interimsløsninger siden 2004, og vi er eksperter i at vurdere behovet og i at sikre den rigtige løsning til opgaven. Det betyder, at vi som regel finder positivt overkvalificerede løsninger, der kan skabe ro og overskud i din organisation.

Vi trækker på mange års erfaring og dyb faglighed, når vi vurderer, hvilken af vores mange erfarne konsulenter der har den helt rigtige profil til at løse opgaven i din virksomhed. Vores konsulenter er nøje udvalgt for at sikre, at de har erfaringen samt de faglige og personlige kompetencer til at gøre vores kunder til en succes. Det betyder bl.a., at vores konsulenter er hurtige til forstå opgaven og få styr på processerne, når de går ind i en ny organisation.

Vi kender de typiske udfordringer og løsninger indgående, og vi har mange års erfaring med både drift og udvikling af finansfunktionen såvel som spændingsfeltet mellem finans og IT. Tilsvarende inden for legal, compliance og risk samt facility management og HR.

Hvad får du med en interimsløsning fra Basico?

Når du vælger en interimsløsning fra Basico, bliver dit team og din organisation supporteret af en erfaren konsulent, der kender begge sider af bordet. Dvs. at vedkommende både trækker på erfaring fra flere år som konsulent og fra en lignende intern funktion, der minder om den i din virksomhed.

Vores konsulenter er typisk positivt overkvalificerede – uden at de udgør en trussel for din organisation. Hos Basico går vi til opgaven med ydmyghed og respekt. Hver gang. Ikke mindst, når vi løser interimsopgaver. Vores konsulenter har ofte valgt at blive konsulenter, fordi de ønsker at bruge deres erfaring i forskellige virksomheder med forskellige kulturer, forretningsmodeller mv.

Når vi går ind i en interimsopgave, bringer vores konsulenter deres praktiske erfaring og stærke kompetencer i spil. Det indebærer gode projektlederevner, hvilket betyder, at vores konsulenter evner at kommunikere, strukturere, følge op, afstemme forventninger mv. – og sikre en god overdragelse, når de afslutter opgaven.

Samtidig arbejder vores konsulenter målrettet på at gøre din virksomheds medarbejdere til en succes. Vi løser opgaven sammen med dig. Det betyder, at vi spiller dig og dit team gode, og at vi ikke bare går ind og dækker bedst muligt. Vi overtager og drifter med professionelt overskud, og vi har fokus på at finde værdiskabende optimeringsmuligheder sammen med dit team.

 

 

 

 

Vi kender udfordringerne, arbejdsgangene, processerne og systemerne – og vi tager fra på opgaverne og letter dig fra dag ét.
Det er en af fordelene ved erfaring.

 

 

 

 

 

 

 

Basico har leveret værdiskabende interimsløsninger siden 2004

Vi var de første i Danmark til at fokusere specifikt på interimsløsninger til finansfunktionen – og i løbet af årene har vi bredt paletten ud til også at omfatte Legal, Finance IT, Facility Management, HR og GRC. Vi er markedsdominerende, og det er hverdag for os at starte interimsprojekter. Med mere end 200 medarbejdere og konsulenter har vi samtidig en størrelse, der gør det muligt altid at finde en god og hurtig løsning, når du har et akut behov.

 

Vores leverancemodels formål er at skabe værdi for dig

Vi går altid ind i en interimsopgave for at stoppe igen, og derfor tænker vi interimsopgaverne som projekter.

Vi overtager ofte en opgave uden dokumentation og overlevering, men før vi går ind i en opgave, sætter vi os grundigt ind i, hvad din virksomheds behov er, og hvorfor det er opstået – og sammen med dig definerer vi klare succeskriterier for vores løsning af opgaven.

Vores interimsleverancer er som regel inddelt i tre naturlige faser, hvor slutmålet er at levere driften retur til dig efter en periode, hvor vi dels har mødt dit midlertidige behov, dels har optimeret processerne og leverancerne vedr. driftsopgaverne.

Når vi begynder på en interimsopgave, indledes den første fase, hvor vi leverer ’as is’. Det betyder, at vores konsulenter går ind og aflaster din organisation fra dag ét ved at løfte opgaverne i dit nuværende drifts-/udviklings-setup.

Derefter overgår vi hurtigt til næste fase, hvor vi fortsat fokuserer på at levere på ’as is’, men også går ind og finder og realiserer optimeringspotentialerne efter nærmere aftale med dig. Det betyder, at vi ofte lykkes med at levere forbedringer, som der ikke har været mulighed for tidligere. Vi sørger for at holde dig ajour undervejs gennem løbende statusrapporteringer, så du hele tiden ved, hvor langt vi er med de forskellige leverancer, og hvilke observationer vi gør os.

Når vi går ind i interimsopgavens sidste fase, har vi fokus på dokumentation, så vi kan levere drift og udvikling ansvarligt retur til dig – uden at værdien af vores arbejde går tabt.

FRA START-UP TIL BØRSNOTERING

FRA START-UP TIL BØRSNOTERING

Basico bistod i en intensiv periode på 5 måneder Conferize på rejsen mod børsnoteringen på Nasdaq First North.

Basico har gennem hele processen varetaget rollen som juridisk rådgiver samt interims-CFO og bidraget med udarbejdelse af regnskaber, budgetmodeller, juridisk og regnskabsmæssig dokumentation i forbindelse med selskabsomdannelse, gældskonvertering, investering, prospekt og onboarding af ny CFO.

DET HANDLER OM AT FRIGØRE RESSOURCER ...

DET HANDLER OM AT FRIGØRE RESSOURCER ...

Niels Hjort Rotendahl, CFO i VP Securities, kender Basico fra tidligere og har været gennem en succesfuld automatiseringsproces med Basico før. Derfor var det naturligt at række ud til Basico igen.

”Basico har hjulpet VP Securities i forbindelse med førnævnte NAV-implementering og med interimsassistance i forbindelse med den seneste årsafslutning. Vi er meget glade for samarbejdet med VP Securities, og vi håber, at vi fortsat kan hjælpe dem med at skabe værdi”

IN-HOUSE LEGAL MED PLUG’N’PLAY-FAKTOR

IN-HOUSE LEGAL MED PLUG’N’PLAY-FAKTOR

Spidsbelastning, projekter eller mandefald? Du kan stadig nå dine deadlines med en kvalificeret, kompetent og fleksibel legal-konsulent, som også har de rette personlige kvalifikationer til at indgå i dit team.

”Utrolig skarp, meget hurtig og effektiv i sin tilgang til opgaverne. Og en stor gevinst for afdelingen – både fagligt, kollegialt og socialt.” 

Basico P/S

Vil du vide mere?

Vi stiller med kompetente og handlekraftige konsulenter, når du har et midlertidigt behov.

Du er meget velkommen til at kontakte os, hvis du har nogen spørgsmål, eller du gerne vil vide mere.

Tag din faglighed til next level

Få et fagligt indspark med substans direkte i indbakken. Tilmeld dig vores nyhedsmail, og modtag vores faglige magasin Content.

Tilmeld dig her