Operational Risk Manager

KommuneKredit søger en Operational Risk Manager til afdelingen Økonomi- og Risikostyring.

Som Operational Risk Manager vil du få ansvaret for at udfordre, kontrollere og dokumentere måden, KommuneKredit arbejder på inden for processerne for regnskab, risikostyring og forretningen i øvrigt. Der er tale om en nyoprettet stilling, designet til en cand.merc.fir., cand.merc.aud. eller tilsvarende, som i dag arbejder i et konsulenthus eller en finansiel virksomhed.


Dine opgaver

Du skal bidrage til at sikre veldokumenterede processer og metoder. Vi har fokus på og interesse for at afdække risici samt sikre, at der udføres controlling og dokumentation til at afdække de manuelle processer, der ikke kan automatiseres. ”Du skal tænde på al dokumentation”. Uanset om denne er automatisk eller manuelt udarbejdet.  

Du skal medvirke til at styrke arbejdsprocesserne både i afdelingen Økonomi- og Risikostyring og ude i organisationen. Dette kræver god procesforståelse, evnen til at identificere fejlmuligheder samt at du kan anbefale tiltag til at reducere disse.

Du vil være den interne specialist og fungere som intern konsulent, hvad angår operationel risk management og interne kontroller. De vigtige spørgsmål, som du skal stille organisationen og selv kontrollere, er:

- Har vi gjort, som, vi siger, vi gør? og

- Kan det gøres bedre?

Du vil få ansvar for at udarbejde arbejdsgangsbeskrivelser samt etablere struktur for dokumentation.


Dine kvalifikationer
Du er uddannet cand.merc.fir., cand.merc.aud. eller tilsvarende og har gerne erfaring fra finansielle virksomheder eller revision af disse. Du har mindst 4 års erfaring fra stillinger som ekstern revisor, intern revisor og/eller risk-, compliance- eller controllerspecialist.

Du har erfaring med og ikke mindst interesse for at udarbejde arbejdsgangs-beskrivelser og procesdiagrammer, gerne i Microsoft Visio.

Du er stærk på proces- og IT-forståelse samt mulighederne for automatisering via IT.

Vi lægger vægt på, at du arbejder selvstændigt og tager ansvar for, at dine opgaver bliver løst. Du har en struktureret tilgang til dokumentation, er detalje- og resultatorienteret, og du har gode skriftlige og mundtlige danskkundskaber. Du har en høj personlig integritet, tør udfordre andre, er engageret og trives med en hverdag, hvor der er mange bolde i luften. Derudover har du gode samarbejdsevner, er fleksibel og har et godt humør.


Vi tilbyder

Et spændende og udfordrende job med ansvar og indflydelse i en mindre organisation med kort vej til beslutningerne. Arbejdsopgaverne vil give dig rig mulighed for faglig og personlig udvikling. KommuneKredit er en arbejdsplads, der tilbyder gode personaleforhold, en uformel omgangstone og et godt humørfyldt klima, hvor man er glad for at gå på arbejde. KommuneKredit lægger vægt på gensidig fleksibilitet, så medarbejderne kan få arbejde og privatliv til at balancere til begges fordel.

Søg stillingen med det samme via nedenstående link.

Bjarke Reffstrup

Interesseret og kvalificeret?

Basico varetager på vegne af KommuneKredit denne rekrutteringsopgave.

Hvis du har spørgsmål, eller ønsker at drøfte dine muligheder i stillingen, er du velkommen til at kontakte Recruitment Manager Bjarke Reffstrup på tlf. 3152 9100.

Alle henvendelser behandles naturligvis med fuld diskretion.

- Eller søg stillingen med det samme via nedenstående link.

Søg stilling

Om KommuneKredit

KommuneKredit er en forening, der yder lån til kommuner, regioner og kommunale selskaber. KommuneKredit er placeret i hjertet af København på Kultorvet og beskæftiger mere end 60 medarbejdere.

Se i øvrigt: www.kommunekredit.dk

BASICO ROBOTICS KURSUS

Oplever du også et stigende behov for at arbejde hurtigere? Er dine arbejdsopgaver repetitive og tidskrævende?

Hvis du kan svare ja til overstående, så er et Basico Robotics kursus noget for dig!

Læs mere her!