Hold dig opdateret.

Med Basicos nyhedsmail får du den nyeste viden og de vigtigste tendenser fra supportfunktionerne serveret i indbakken en gang om ugen. Vi sender dig bl.a. faglige artikler og invitationer til events. 

Forandringer er et konstant vilkår – ikke mindst i supportfunktionerne, der skal holde sig up to date for at understøtte forretningens behov. 

Vi lever i en hyperforanderlig verden, der er i konstant udvikling. Det stiller krav til såvel forretningen som supportfunktionerne, der skal sikre, at virksomheden er klar til at håndtere de nye udfordringer og muligheder, der opstår. 

Basicos nyhedsmail får du tilsendt fagligt indhold med substans, så du er opdateret på de vigtigste nyheder og tendenser inden for supportfunktionerne. Vi hjælper dig med at finde vej gennem internetskoven af blogs og buzzwords, så du kun bruger din tid på artikler med relevant indhold og værdi. 

De artikler, vi deler med dig i nyhedsmailen, er skrevet af os selv – så vi står 100% på mål for indholdet i dem, og vi lover dig, at vi har tænkt nøje over, at artiklerne skal kunne inspirere og skabe værdi for dig og din virksomhed. 

Ud over faglige artikler kan vi finde på at dele links til artikelserier og invitationer til vores events i nyhedsmailen. 

Vi håber, at du har lyst til at læse med. 

Vi talte alt for lidt om det store billede. Vores planlægning handlede for meget om småjusteringer og indeholdt alt for mange detaljer. Det eneste sikre var, at forudsætningerne i budgettet ikke holdt 12-18 måneder senere.
Lars Larsen, CFO, Milestone Systems

Hvad får du i nyheds- mailen?

Basicos nyhedsmail er en ugentlig vitaminindsprøjtning af faglig inspiration for supportfunktionerne. 

Formålet med vores nyhedsmail er at inspirere til udvikling og vækst i supportfunktionerne.

Derfor deler vi nøje udvalgt fagligt indhold, som vi håber kan skabe værdi for dig og din virksomhed. Vi deler bl.a. artikler, invitationer til vores events og links til faglige mailserier. 

01
Faglige artikler med substans
Som konsulenter er vi ude på opgaver hos nogle af Danmarks største virksomheder, og vi bruger erfaringerne fra projekterne, når vi skriver artikler til dig om aktuelle emner inden for økonomi, jura, human capital, finance IT og facility management.
02
Invitationer til events
I Basico holder vi løbende arrangementer såsom morgenmøder, fyraftensmøder og webinarer. Emnerne spænder vidt – og tæller alt fra digitalisering til foredrag med spændende erhvervsledere. Fælles for vores events er, at deres formål er at skabe værdi for dig.
03
Tilmelding til mailserier
Nogle emner er så interessante, at en enkelt artikel ikke yder dem retfærdighed. Derfor udarbejder vi med jævne mellemrum mailserier for supportfunktionerne om forskellige faglige temaer. I mailserierne linker vi til relevante artikler, videoer og whitepapers.
En bid af nyhedsmailen.

Skal din finansafdeling bruge en Michelin-kok eller en køkkenassistent?

Når vi ansætter nye medarbejdere i finansfunktionen, ved vi, hvilke finansielle kompetencer der er behov for for at kunne løse opgaverne. Men gælder det også for de tekniske kompetencer som fx Power BI? For hvad vil det egentligt sige at kunne Power BI? I denne artikel får du et letanvendeligt værktøj til at drive dialogen vedrørende konkrete Power BI-kompetencer. 

Hvis en virksomhed har brug for en medarbejder, der også kan lave mad, vil de fleste ansøgere svare ’ja’ til, at de besidder netop den kompetence. For en så basal færdighed vil de fleste mene, at de besidder – der kommer jo trods alt mad på bordet derhjemme … men hvad vil det egentlig sige at kunne noget? 

Der er ret beset stor forskel på, om vi er i stand til at lave mad, så ingen i familien sulter, eller om vi evner at tilberede en 12-retters menu på niveau med en Michelin-restaurant. 

På samme måde kan det være svært at gennemskue, hvad der ligger i det, når virksomheder skriver i deres jobannoncer, at de leder efter nye finansmedarbejdere, som – ud over de ofte meget specifikke finansielle kompetencer – også skal kunne Power BI. 

Læs mere i nyhedsmailen ...

Få vores faglige magasin Content

I Content finder du masser af inspiration til supportfunktionerne i form af faglige artikler og tankevækkende interviews.