Campaign side image

Få Content i indbakken.

Vores magasin Content har ét klart formål: at inspirere til forandring og udvikling i supportfunktionerne. Derfor er magasinet fyldt med faglige artikler om højaktuelle emner og interviews med markante erhvervsprofiler. 

Campaign hero image

I Basico går vi på arbejde for at gøre andre til en succes. Vi har fokus på supportfunktionerne, som vi gerne vil hjælpe og inspirere til forandring og udvikling. Det gør vi bl.a. gennem vores faglige magasin Content, hvor vi deler tankevækkende artikler og spændende interviews.

I Content sætter vi fokus på højaktuelle emner inden for Finance, Legal, Human Capital, Finance IT og Facility Management. Vi bringer interviews med markante erhvervsprofiler.

Vi giver bl.a. ordet til toneangivende ledere, til de talenter, der kommer til at forme morgendagens supportfunktioner, og til de pionerer, der starter små og store revolutioner, som kan mærkes positivt på bundlinjen i virksomhederne.

Vi har med andre ord spækket magasinet med historier, som hjælper dig og din virksomhed med at skabe et stærkt fundament for vækst og udvikling.

Basico quote Skal jeg give et råd, så er en af de kompetencer, jeg oplever som vigtigst for morgendagens CFO, at kommunikere – både i tale og data. Ganske enkelt, fordi der er så megen data, og derfor kan du nemt miste overblikket, hvis ikke du får din kommunikation skåret til. Du skal mestre at kommunikere på de parametre, der giver mening for forretningen. Basico quote
Tina Moltke-Leth, Group CFO, Semler Gruppen A/S
magasin

Få et sneak peak på Content.

Artikler, der inspirerer til forandring og udvikling af supportfunktionerne ...

… det lyder jo meget godt, men hvad er det helt præcist, du kan læse om? 

Nedenfor giver vi dig en smagsprøve på, hvilken type af artikler du kan finde i Content. Du kan finde de fulde versioner her.

Som du kan se, drejer det sig om faglige artikler inden for Finance, Legal, Human Capital, Finance IT og Facility Management. 

01
Case: Lad os kigge fremad
Vi har talt med Tina Moltke-Leth, Group CFO i Semler, om den udfordrende, men spændende transformationsrejse, bilbranchen er på netop nu – og hvilken rolle Semler og hun som CFO ønsker at spille i den.
02
Består du gig-testen?
Gig-økonomien forandrer arbejdsmarkedet, så flere opgaver vil blive løst af en temporær arbejdsstyrke. Hvilket stiller krav til både kvaliteten og detaljeniveauet af dine processer. Er du klar?
03
Kan du se skoven for bare træer?
Vi giver en indflyvning til ESG-taksonomi og -rapportering samt et par anbefalinger til, hvordan du kan forberede dig på, at det frirum, der har præget rapporteringen indtil nu, snart er fortid.
04
Case: Farvel til Excel-templates
Læs vores case med Xellia, og bliv klogere på, hvad der drev deres behov for at implementere Workday Adaptive Planning, hvorfor løsningen passede særlig godt til dem, samt hvad de har lært i processen.
05
Case: FM-løsninger i udbud
Hvad gør du, når dine kontrakter og leverandøraftaler på FM-området har levet et stille liv? Du sætter din FM-aftale i udbud. En proces, vi har snakket med Jesper Hald Nielsen, Facility Manger hos NNIT, om.
06
Skaber legal udgifter ...
... eller udbytte? Kan legal være en profitskabende funktion? Det mener vi. Derfor præsenteres du for fire fokusområder, du kan give din legal-funktion medansvaret for, så deres bidrag til udbyttet er til at tage at føle på.
Basico section image

Lad os være ærlige: Vi er en flok fagnørder

I Basico elsker vi at dykke ned i komplekse faglige emner, at følge med i, hvad der rører sig i supportfunktionerne, og at omsætte vores viden til brugbare insights. Derfor er artiklerne i Content skrevet af vores medarbejdere, der benytter muligheden til at dele ud af deres viden om højaktuelle emner inden for Finance, Legal, Human Capital, Finance IT og Facility Management. 

En bid af Content!

The tables have turned – nu med kandidaterne for bordenden

Som en tyv i natten blev fastholdelse og tiltrækning af medarbejdere lederes såvel som HR-afdelingers vigtigste prioritet. Ikke fordi det ikke var væsentligt før. Men det har aldrig været så udtalt, som det er netop nu. Så hvad mere stiller du op, når du både har rekrutteringsfolk, som knokler bag linjerne, og rekrutteringskampagner, der buldrer derudad for at imødekomme den post-pandemiske tendens, og dine medarbejdere skifter job i et hidtil uset tempo? 

Vi har samlet seks opmærksomhedspunkter, som vi vil slå et slag for, at du fokuserer på i 2022, og herunder får du fire af dem. 

Tal med målgruppen

I et presset marked tyder det på, at HR-, branding- og rekrutteringsfolk kan drage nytte af at indsamle viden om, hvad kandidater oplever og synes er vigtigt. For indgår du ikke i en dialog med din målgruppe, risikerer du at blive fravalgt af kandidaterne.

Gør processen fleksibel

Det er nu – i endnu højere grad end tidligere – vigtigt, at du har kandidaten i fokus, 'fornemmer' og overvejer, hvordan du imødekommer den enkeltes behov. Det kan nemlig være guld værd at have muligheden for tilbyde din kandidat en mere fleksibel proces.

Udvid synet på talent

I dag er der en udbredt forståelse af, at talent er og kan være mange ting. Og at talent udvikles i mange flere arenaer end tidligere, og at kompetencer tilegnes autodidakt. Værktøjskassen skal derfor finpudses, når du skal finde og genkende talent.

Drop tanken om en klon

Modtager du en opsigelse og skal påbegynde en ny rekruttering, så gentænk stillingen og målsætningen med den. Der er nemlig værdi i ikke kun at se stillingen i et bagudrettet perspektiv, hvis du vil møde fremtidens behov. Du må udfordre tanken om en klon.
Basico nyhedsbrev Få vores faglige magasin Content

I Content finder du masser af inspiration til supportfunktionerne i form af faglige artikler og tankevækkende interviews.