Fyraftensmøde - Digitalisering af finansfunktionen

Månedsluk på distancen

Få bedre tid og flere muligheder med digitalisering

Som CFO er der en forventning om, at du sørger for, at der hele tiden bliver skabt mere værdi i Finance.

Forretningen ønsker sparring og involvering. Derfor har mange virksomheder i dag et øget fokus på business controlling og finance business partnering.

Men nye initiativer betyder ikke nødvendigvis, at Finance får tildelt flere ressourcer.

Tværtimod.

Forventningen er, at Finance skal levere mere værdi for færre penge. Det kan siges meget enkelt: More for less – det er kravet til fremtidens finansfunktion.

For at lykkes med dén opgave er du nødt til at få frigjort tid.

Derfor har Basico udviklet CFO Toolbox, der indeholder en række løsninger, som effektiviserer og digitaliserer processerne i Finance.

Vi fortæller om værktøjerne på vores kommende fyraftensmøder, hvor vi også giver værdifuld sparring om, hvordan du kommer godt i gang med implementeringen af CFO Toolbox – herunder hvilke muligheder og faldgruber du skal være opmærksom på.

 

På fyraftensmødet får du:

 

Konkret sparring til at effektivisere arbejdsprocesser

Vi ser nærmere på, hvordan du løser manuelle arbejdsopgaver i Finance som at:

  • Foretage afstemninger og periodeafslutninger
  • Risikostyre og rapportere
  • Fakturere og besvare mails
  • Oprette rapporter
  • Læse filer eller data fra hjemmesider og ”taste” data ind i et system.

 

Vi er glade for igen at kunne holde fyraftensmøder på vores kontor i Hellerup. De kommer selvfølgelig til at foregå under forsvarlige forhold med god afstand og masser af håndsprit, så du kan være tryg ved at deltage. Det betyder, at der er et begrænset antal pladser på hvert møde.

 

Når du tilmelder dig Basicos nyhedsmail, indsamler Basico oplysninger om dig. I vores Privacy Policy kan du læse om de informationer, der indsamles, herunder hvordan oplysningerne behandles, hvad de bruges til, hvem der har adgang til oplysningerne, og hvem du kan kontakte, hvis du har spørgsmål eller indsigelser vedrørende de indsamlede oplysninger. Du kan finde vores Privacy Policy her.

På fyraftensmødet præsenterer vi to værktøjer:

Adra TASK MANAGER: Værktøjet, der håndhæver ensartede og effektive processer på tværs af afdelinger og datterselskaber – processer som periodeafslutning, indberetning af moms og skat, PBC-lister og andre operationelle tjeklister osv.

Adra BALANCER: Værktøjet, der strømliner og digitaliserer månedsafslutningen, så du kan bevare styringen og overblikket over hele afstemningsprocessen.

 

Fælles for de to værktøjer er, at der ikke er tale om komplicerede projekter, som kræver involvering fra IT-afdelingen. Løsningerne er kendetegnet ved, at de hurtigt kan tages i brug, er lette at forankre i Finance og derved skaber hurtig return-on-investment.

 

 

TASK MANAGER har været en værdifuld investering, og vi har været meget glade for samarbejdet med Basico. De sikrede en effektiv implementeringsproces, så vi lynhurtigt var oppe at køre. Derudover kommer deres konsulenter med en stor erfaring og kan sætte sig ind i de problemstillinger, vi oplever i Finance, hvor vi arbejder meget med, hvordan vi skaber mere værdi for færre midler.
Ole Lauritsen Finance Manager, Compass Group Danmark
Thomas Malmros

Vil du høre mere om effektivt månedsluk fra hjemmekontoret?

Du er velkommen til at række ud, hvis du er interesseret i at høre mere om effektivt månedsluk fra distancen og om, hvilke værktøjer der kan være en hjælp.

Tag din faglighed til next level

Få et fagligt indspark med substans direkte i indbakken. Tilmeld dig vores nyhedsmail, og modtag vores faglige magasin Content.

Tilmeld dig her