insights-articler

Skab overblik over din siddeplan!

Mangler du overblik over din siddeplan? Så er Basicos Seating Plan Tool muligvis, det du mangler. Værktøjet giver dig nemlig mulighed for at søge og filtrere på, hvor folk sidder både individuelt og i de forskellige afdelingers siddepladszoner. Og det hjælper dig med at få overblik, hvis I skal ændre på pladserne.

TIL TOPPEN

Se det med egne øjne …

Altså … tror du ikke dine egne øre, kan du her få syn for sagen. For modsat andre ting, der lyder for gode til at være sande, er det ikke tilfældet her.  

På siden her kan du nemlig se en demonstration af værktøjet, hvor vi har brugt os selv som forsøgskaniner, dog med fiktive persondata. Ved at klikke dig rundt nedenfor, kan du derfor få en oplevelse af, hvordan det helt konkret er, at sådan et Seating Plan Tool virker, og hvordan er det at navigere rundt i. 

Og ikke mindst – hvordan Basicos Seating Plan Tool kan hjælpe dig med at skabe overblik over dine medarbejderes siddeplan. 

I værktøjet vil du få vist permanent optagede pladser med rødt, flyverpladser med gult og helt ledige pladser med grønt. Flyverpladser er tildelt en afdeling og det er derfor umiddelbart meningen, at medarbejdere inden for den afdeling, som pladsen er tildelt, skiftes mellem flyverpladserne.  

Desuden får du vist antallet af medarbejdere, siddepladser og forholdet imellem de to. 

Hvad kan du bruge Basicos Seating Plan Tool til?  

Tekst: Der er mange fordele ved at have det kølige overblik over din virksomheds siddeplan – og ved samtidig at have adgang til de detaljer, som gør det muligt at finde optimeringspotentialerne, når virksomheden vokser.  

Basicos Seating Plan Tool er et rigtig godt værktøj til din virksomhed, hvis I har faste pladser, men også rokerer rundt mellem flyverpladser. 

Det giver dig nemlig mulighed for at søge og filtrere på, hvor folk sidder både individuelt og de forskellige afdelingers siddepladszoner. Derudover kan det hjælpe dig med at få overblik, hvis I skal ændre på pladserne. 

Værktøjet er udviklet i Power BI, og det tager udgangspunkt i din virksomheds plantegninger med nummererede borde og bruger disse til at placere den enkelte medarbejder.  

Et par af vores yndlingsfeatures er at:  

  • Det skaber et fantastisk overblik, så I let kan finde hinanden. 
  • Det er let at dele blandt alle i virksomheden. 
  • Det er nemt at opdatere. 
  • Du kan søge i det – også efter specifikke personer  

Vil du vide mere??
Vil du vide mere??
Lisbeth Bau-Madsen, Partner
Basico nyhedsbrev Få vores faglige magasin Content

I Content finder du masser af inspiration til supportfunktionerne i form af faglige artikler og tankevækkende interviews.