Basico-facility-management-consulting-legal-services-lisbeth-bau-madsen

Facility Management Consulting

Facility Management Consulting hjælper din virksomhed med kvalitetsforøgelser og besparelser ved at optimere facility management-området.

Optimering af FM-området

Facility management consulting forener alle vores fagområder – lige fra finans og digitalisering til jura og HR.

 

I Basico kan vores specialiserede konsulenter hjælpe dig med at evaluere eksisterende facilitetsstyring og identificere områder, hvor der kan laves forbedringer. 

 

Din virksomheds fysiske rammer – jeres ejendomme, kontorer, produktionsanlæg og logistikcentre er nemlig en afgørende brik i jeres samlede employee og customer experience.

 

Samtidig er din virksomheds bygninger og ejendomme – og administrationen af dem – en væsentlig kilde til omkostninger, og vi tilbyder derfor rådgivning til real estate, ejendomme, kontor, udbud af driftsopgaver, compliance, ESG, lejekontrakter mv. 

Lad os tage en snak om din virksomheds aktuelle behov.

Kontakt os

Facility management consulting omfavner forandringer

Der kan være meget at hente i at optimere jeres fysiske rammer og driften af dem.

 

Hybrid work og hjemmearbejde er blevet en fast bestanddel af mange virksomheders måde at organisere sig på og dine medarbejdere er derfor ikke længere på kontoret samtidig. 

 

Det ændrer virksomheders behov til de fysiske rammer. 

 

Som resultat står mange virksomheder over for ombygningsprojekter og flytninger i disse år – store projekter, der kan involvere compliance, asset management, maintenance osv., som man ikke nødvendigvis har kompetencerne in house til at løfte.   

 

Og det er bl.a. noget af det, vi kan hjælpe jer med i Basico.

Spend cuben har givet os et overblik over, hvad vi egentlig bruger af ressourcer.

- Jan Lindegaard, Compliance & Facility Director hos Fitness World

Hvad er Basicos ydelser inden for facility management consulting?

Basico er involveret i mange typer opgaver indenfor FM: Lige fra strategiske, taktiske til optimering af operationelle opgaver.

Kigger du fx ind i en opgave med ESG-rapportering, hvor du kan se en kæmpestor og kompleks opgave i datafangst? I så fald vil vi gerne hjælpe med at gøre den lidt mere overskuelig.  

Vi kan hjælpe med at få overblik over data og udgifter og med at optimere disse. Derudover kan vi hjælpe med procesoptimering og med at gennemgå og optimere dine kontrakter, så de passer til din virksomheds behov. 

Vi kan med andre ord hjælpe med strategisk og taktisk facility management consulting, som du kan mærke på bundlinjen. 

Hvilket FM-system skal du vælge? 

Et FM-system (Facility Management System) er en softwareapplikation, der er designet til at hjælpe organisationer med at administrere og strukturere den vigtigste data, der er forbundet med ejendomme. Ønsker du at finde et samlet overblik over FM-systemer i Danmark, kan du tjekke "FM-systemer i Danmark" her.

Når du skal vælge et FM-system, er du velkommen til at række ud til os. Vi stræber efter at gøre dem, der arbejder med FM, til en succes – både hos vores kunder og hos deres leverandører.​ Vores erfaring viser, at de største besparelser og kvalitetsløft opnås ved en gentænkning af roller og opgavefordeling i det nuværende set-up – med fokus på de samlede FM-omkostninger til såvel interne leverancer og leverandører som på snitflader og processer.​

Vores metode sikrer, at din FM-løsning er skalérbar samt understøtter og skaber værdi til kerneforretningen.​

Hvilke facility opgaver kan Basico hjælpe dig med?

Begrebet dækker over en bred vifte af opgaver, og det involverer blandt andet: 

  • Driftsstrategi 
  • Strategier og politikker for udvikling af ejendomsporteføljer
  • Bygningsvedligeholdelse, herunder daglig drift af ejendomme og systemer 
  • Asset management 
  • Rengøring og sanitet  
  • Sikkerhed og risikostyring  
  • Energieffektivitet og bæredygtighed  
  • Ressourcestyring  
  • Space management  
  • Administration af facilitetsrelaterende tjenester 

Basico tilbyder indefra-og-ud samt udefra-og-ind FM-rådgivning.​ Jo større scope, jo større optimeringspotentiale.​

Hvad kan en facility konsulent fra Basico hjælpe dig med?

En facility assistant eller facility konsulent vil fx typisk være en medarbejder ude i en virksomhed, som sidder med basale administrative opgaver. I Basico er vi specialister i FM-optimering med analytiske kompetencer​; vi har fokus på detaljerne og har faglig viden inden for de enkelte (meget forskellige) FM-områder samt økonomi og jura.​

Vi har nemlig et sammensat team af økonomifolk, jurister, IT-folk, ingeniører, proceskonsulenter m.fl., der sikrer, at du får den rådgivning og hjælp til analyser og implementering, du har brug for. Vi hjælper også facility managers- og assistenter, som sidder med det daglige ansvar. 

Seating Plan Tool
Blog
Sådan får du overblik over din siddeplan
Mangler du overblik over din siddeplan? Så er Basicos Seating Plan Tool muligvis dét værktøj, du mangler. Værktøjet giver dig nemlig mulighed for at søge og filtrere på, hvor folk sidder både individuelt og i de forskellige afdelingers siddepladszoner. Og det hjælper dig med at få overblik, hvis I skal ændre på pladserne.
Få værktøjet her
Lisbet Bau Madsen Facility Management
Blog
Få et fuldt og detaljeret indblik i dine FM-omkostninger
Har du det fulde overblik over dine facility management-omkostninger? Hvis du tøver en kende, så vil vi gerne præsentere dig for vores spend-cube-metode – en unik og fleksibel metode, der går i dybden med alle din virksomheds omkostninger.
Få værktøjet her
Basico-tjeklisten-til-flytteprojekt
Blog
Tjeklisten til alle faser i dit flytteprojekt
Et flytteprojekt er altid en stor mundfuld. En ting er at flytte fysisk, men hvad gør du med al planlægningen, papirarbejdet og kommunikationen om processen? Formålet med artiklen her er at hjælpe dig med at gøre din flytning, dit bygge- eller indretningsprojekt overskueligt fra start til slut.
Få værktøjet her

Kan jeg hjælpe?

Lisbeth Bau Madsen
Lisbeth Bau-Madsen, Senior Partner
Kontakt os