Facility Management Consulting hjælper din virksomhed med kvalitetsforøgelser og besparelser ved at optimere facility management-området.
Facility management er ofte omkostningstungt med vidtforgrenede områder såsom ejendomsdrift, vedligehold, sikkerhed, energioptimering, rengøring, intern service, reception, kantine osv. Men … vidste du, at din virksomhed typisk kan opnå en besparelse på op til 30% ved at optimere jeres facility management-område? Og det er vel at mærke samtidig med, at kvaliteten øges.
Hvordan det rigtige facility management-setup ser ud, er forskelligt fra virksomhed til virksomhed. Nogle gange er det mest optimalt at outsource. Andre gange er den bedste løsning at insource opgaver fra leverandører – eller at fastholde og procesoptimere opgaverne i eget regi.
Fundamentet for succesfuld styring og udvikling af facility management er overblik, dokumentation og konstruktiv dialog. Når vi går ind og arbejder med optimering af din virksomheds facility management, laver vi en grundig analyse, der skaber overblik over hele FM-området, herunder omkostningerne, organisationen/processerne og serviceaftalerne, for at finde mulige procesoptimeringer og besparelser.
Udgangspunktet for procesoptimeringerne er konstruktiv dialog med såvel dine medarbejdere som dine leverandører – de er begge vigtige for at finde nøglen til et optimalt facility management-setup for din virksomhed. Når vi hjælper dig med FM-optimering, er vi med dig hele vejen, og vi arbejder hands-on.
Basico har udviklet en unik og fleksibel spend cube-metode, der går i dybden med alle virksomhedens omkostninger. Med metoden skaber Basico et økonomiindblik/en spend cube tilpasset den enkelte virksomhed, som opnår et detaljeret indblik i leverandørernes leverancer og et præcist overblik over omkostninger på afdelingsniveau, lokationsniveau og fagområde.
Mangler du overblik over din siddeplan? Så er Basicos Seating Plan Tool muligvis det, du mangler. Værktøjet giver dig nemlig mulighed for at søge og filtrere på, hvor folk sidder både individuelt og i de forskellige afdelingers siddepladszoner. Og det hjælper dig med at få overblik, hvis I skal ændre på pladserne.
I ESG Reporting Services hjælper vi med ’double materiality assessment’, design, etablering og forankring af hele ESG-rapporteringsprocessen. Vi har den operationelle erfaring, der sikrer en praktisk implementering og solid governance, der kan hjælpe dig gennem løbende rapportering og ’limited assurance’-revisionsprocessen.
Værdiskabende interimsløsninger: Når du har brug for en midlertidig løsning, leverer vores kompetente konsulenter den assistance, der hjælper din virksomhed frem til det ønskede mål. Om det er en driftsopgave, projektdeltagelse eller specialistviden, der er brug for, eller komplicerede løsninger inden for SAP, Hyperion, Microsoft Dynamics AX og NAV eller avancerede Excel-løsninger, så får vi dig sikkert i havn.