Succesfuld onboarding reducerer dyre fejlansættelser

Succesfuld onboarding reducerer dyre fejlansættelser

Succesfuld onboarding reducerer dyre fejlansættelser

58%.

Så meget øger du chancen for, at nyansatte talenter i supportfunktionerne bliver i din virksomhed i mere end 3 år – alene ved at have styr på onboarding-processen*. 

Konsekvensen ved at nedprioritere onboarding er, at din virksomhed betragtelig øger risikoen for at tabe potentialet i nyansættelsen. En konsekvens, som kan koste dyrt. 

Budskabet er derfor klart: Din virksomhed skal have fokus på onboarding.

Resultatet taler sit tydelige sprog: Et højt serviceniveau fra kollegaer og nærmeste leder i løbet af de første 3 måneder er medvirkende til, at den nyansatte lægger en langt større arbejdsindsats og derved har en mere positiv attitude i forhold til sit nye job. 

Vores onboarding-tjekliste viser, hvordan du gennemfører en succesfuld onboarding i praksis.

Download den her.

 

Kilde: Dansk HR*

Vil du med på Robotics-bølgen og drive digitaliseringen af supportfunktionerne i din virksomhed?

Tilmeld dig vores Robotics-mailserie. Her får du 4 konkrete eksempler på, hvorfor robotter er fremtiden, og hvordan de kan gøre dig mere effektiv og understøtte dig i dit arbejde.

Tilmeld dig her